وزیر علوم: لزوم استفاده دولت از توانایی جامعه دانشگاهی برای مدیریت کشور-راهبرد معاصر
منع شرکت پذیرفته شدگان دکتری در کنکور رفع شد وزیر بهداشت: قرار است فرمول اضافه کاری پرستاران بهتر شود اعلام مبلغ جدید حقوق بازنشستگان با همسان‌سازی | حداقلی‌بگیران هم شامل افزایش حقوق شدند تهرانی‌ها منتظر بارش برف باشند | کاهش دما و بارش برف تیراندازی در مدرسه | اصابت گلوله به سر یک دانش‌آموز قائمشهری ۱۱ راه برای معلم شدن بدون کنکور | این افراد بدون آزمون به دانشگاه فرهنگیان می‌روند بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان کلید خورد | رتبه‌بندی شامل کادر اداری هم می‌شود؟ زیباترین خفاش جهان انتخاب شد رئیس قوه قضائیه: در موضوع مبارزه با فساد نسبت به چند وزارتخانه کار‌های اساسی کردیم؛ صدا‌هایی هم بلند شد، اما کوتاه نیامدیم به‌کارگیری اتباع خارجی کار دست رستوران بین راهی داد آزار پرنده در حال انقراض در سواحل جنوبی توسط چند ماهیگیر + ویدئو توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت

وزیر علوم: لزوم استفاده دولت از توانایی جامعه دانشگاهی برای مدیریت کشور

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: ما دانشگاهیان را در سیاست‌های حکمرانی مشارکت ندادیم و این باعث شده است که در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پای حوزه آموزش عالی به انحراف برسیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 02
کد خبر: ۳۹۸۷

به گزارش راهبرد معاصر ؛  منصور غلامی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: در وضعیت فعلی دانشگاه‌های ما احساس می‌کنند که در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها سهم جدی و برنامه‌ریزی‌ شده‌ای ندارند. این جمعیت دانشجویی باعث افتخار است که تربیت آن برعهده دانشگاه بوده است. امروزه در همه بخش‌های کارشناسی از این ظرفیت و توان بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهش ورود خوبی داشته‌ایم و در تولیدات علمی شاخص بالایی داریم، اما در بخش‌های دیگر اینگونه نیست و علت آن این است که دانشگاهیان را در سیاست‌های حکمرانی مشارکت نداده‌ایم. این باعث شده که در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه آموزش عالی انحراف از مسیر داشته باشیم. جایگاه پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درست تعریف نشده است.

غلامی تصریح کرد: خروج از این چالش نیاز به یک حرکت جدی دارد که بخشی از آن متوجه درون نظام آموزش عالی است و بخش دیگر آن به مجموعه کلان سیاستگذاری کشور مربوط است. در جهان در حال توسعه امروز مبنا و حرکت براساس استفاده از نخبگان علمی است.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری متذکر شد: مشکل ما این است که سفارش تربیت نیروی انسانی به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود و دانشجویان بعد از خروج از دانشگاه احساس وظیفه نمی‌کنند. دومین مسئله این است که اساتید تحقیقات را براساس نگاه علمی خودشان انجام می‌دهند. در نتیجه برای سفارش تحقیق نیز جایگاه و مسیر جدی وجود ندارد. تلاش داریم تا دانشگاه برای جلب توجه مدیران فعالیت کند و به سمت عرضه توانمندی‌های دانشگاه در حوزه سیاستگذاری و حکمرانی برویم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار